• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 1 خرداد 1400
کد مطلب : 131232
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی الجدید [قطر]/ شیخ جراح؛ نبرد ایستادگی


همزمان با اعلام آتش‌بس در نوار غزه، اجرای احکام دادگاه اسرائیل برای تخلیه منازل شهروندان فلسطینی در منطقه شیخ جراح به حالت تعلیق درآمده است. اما این پایان ماجرا نیست. نیروهای امنیتی اسرائیل به موازات آرام‌شدن فضا، محدودیت‌های متعددی را برای زندگی و عبور و مرور در این منطقه وضع کرده‌اند؛ امری که نشان می‌دهد نبردی درازمدت در منطقه شیخ جراح شکل گرفته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
رابطه لرزان آمریکا و اسرائیل


روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود نوشته که آمریکا باید همانطور که حماس را به‌خاطر شلیک موشک به سمت اسرائیل محکوم می‌کند، اسرائیل را هم به‌خاطر حمله به نوار غزه و مقاومت در برابر آتش‌بس محکوم کند. در این سرمقاله آمده که وقتی جنایت جنگی دشمنان‌ را محکوم می‌کنید و روی جنایات دوستان چشم‌تان را می‌بندید، معنایش این است که شما اساسا ضدجنگ نیستید. مقاومت اسرائیل در برابر درخواست‌های حزب دمکرات آمریکا برای پذیرش آتش‌بس، رابطه این حزب با اسرائیل را دچار تنشی بی‌سابقه کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست [آمریکا]
چرخش بایدن به نفع «طالب»


واشنگتن‌پست نوشته که سخنرانی سراسر احساسات رشیده طالب، نماینده فلسطینی‌تبار حزب دمکرات در کنگره، باعث تغییر در موضع دولت بایدن در قبال حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه شد. طالب در سخنانش اسرائیل را رژیم آپارتاید و نژادپرست خطاب و از سکوت در برابر این رژیم انتقاد کرد. او 5روز بعد در فرودگاه رودرروی بایدن ایستاد و حدود 8دقیقه با رئیس‌جمهور آمریکا صحبت کرد؛ اقدامی که گفته می‌شود باعث شد تا بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو خواستار کاهش درگیری‌ها شود.










 

این خبر را به اشتراک بگذارید